Wednesday, January 26, 2022

Uppsats om hatbrott

Uppsats om hatbrott



Gör min uppsats Använd kod: CUSTOM20 Koden kopierad! Det finns biologiska teorier, psykologiska teorier och sociologiska teorier. Vad är det […], hatbrottsuppsats. Faktum är att hatbrott liknar terroristhandlingar eftersom de är relaterade till religiösa, köns- eller rasfaktorer som hatbrottsuppsats som sådana frågor som sexuell läggning och andra. Detta fynd kan vara chockerande för vissa, eftersom vita människor också stereotypa är aggressiva och orimliga. Mindre hatbrott begås ofta på grund av intolerans mot homosexualitet.





Uppsatsämnen



Dessa brott inträffar över hela världen och orsakas av olika anledningar; brottskategorin är dock densamma genom att den riktar sig till dem som inte accepteras av förövaren. Här kommer vi att diskutera tre motiv för hatbrott och se hur irrationella dessa motiv är, hatbrottsuppsats. En av de vanligaste formerna av hatbrott är attacker mot någon på grund av deras hudfärg. Denna typ av hatbrott, även om den är otänkbar, har orsakat mycket skada och splittring bland miljontals människor över hela världen genom århundradena.


Det är inget nytt fenomen hatbrottsuppsats kommer förmodligen att fortsätta hatbrottsuppsats många år framöver på grund av trångsynthet och ohämmat hat. Människor har en tendens att associera varje person av en viss ras med en typ av person som de inte kan tolerera. Detta resulterar vanligtvis i ett rasrelaterat hatbrott. Fler människor har dödats av andra människor i religionens namn än på något annat sätt. Religiöst motiverade attacker är en smärtsam del av vår historia och en förödande verklighet i vår nutid. Hur någon kan döda i sin religions namn är ett bevis på hur mörk deras religion faktiskt är. Många av de terrorattacker världen har upplevt på senare tid beror på ett hat mot dem som hatbrottsuppsats annorlunda än vad de gör.


Mindre hatbrott begås ofta på grund av intolerans mot homosexualitet. Denna typ av förföljelse kan bara ha negativa effekter på vårt samhälle, hatbrottsuppsats. Vad som helst hatbrottsuppsats åsikter om homosexualitet kan vara, att hata någon för det till den grad att skada orsakas är ogenomtänkt, hatbrottsuppsats. Hatbrott utövas bara av de som är okunniga om sina medmänniskor. När någon korsar den farliga gränsen att hata någon på grund av deras ras eller livsstilsval, talar de volymer till en trångsynthet som måste släckas ut i den värld vi lever i.


Bidra till oss som författare. Som en framgångsrik student. Som vår användare. Lämna din feedback, idéer och tips på [email protected]. Pistolen kontrollerar pappersprovet Falska minnen essäprov Booker T. Exempel på papper från Washington Ett prov på en refränglinje 12 år en slavuppsats Obamacare-pappersexempel Manifest Destiny-uppsatsprov Graphic novel-essäexempel Massmord-uppsatsexempel Fyllekörningspappersprov Rustom uppsatsexempel Marknader i spanska Amerika uppsatsexempel Död och döende praxis uppsatsprov Hatbrottspapper exempel homosexuella äktenskap uppsatsprov Missbruksrelationer pappersmall John Keats uppsatsmall Exempeluppsats om familjekologiteori Hur man hanterar miljöproblem Kvinnors rösträtt Barn och ojämlikhet Ett uppsatsexempel om autism En god man är svår att hitta Valet av adoption Davy Crocketts liv Atomteori Kritiskt tänkandes roll Tvåspråkig utbildning Klimatförändringar Är framstegen verkliga?


Immigrationsreform i USA Riskfyllda aspekter av kommunikation Personliga moraliska värderingar Influensavaccin. RaintreeWriting effektiva idéer för akademisk uppsatsskrivning. Tips för att skriva uppsatser. Uppsatsämnen. Alla rättigheter förbehållna.





uppsatser om fotboll



Här kommer vi att diskutera tre motiv för hatbrott och se hur irrationella dessa motiv är. En av de vanligaste formerna av hatbrott är attacker mot någon på grund av deras hudfärg. Denna typ av hatbrott, även om den är otänkbar, har orsakat mycket skada och splittring bland miljontals människor över hela världen genom århundradena. Det är inget nytt fenomen och kommer förmodligen att fortsätta i många år framöver på grund av trångsynthet och ohämmat hat. Människor har en tendens att associera varje person av en viss ras med en typ av person som de inte kan tolerera.


Detta resulterar vanligtvis i ett rasrelaterat hatbrott. Fler människor har dödats av andra människor i religionens namn än på något annat sätt. Religiöst motiverade attacker är en smärtsam del av vår historia och en förödande verklighet i vår nutid. Hur någon kan döda i sin religions namn är ett bevis på hur mörk deras religion faktiskt är. Många av de terrorattacker som världen har upplevt på senare tid beror på ett hat mot dem som tror annorlunda än vad de gör. Mindre hatbrott begås ofta på grund av intolerans mot homosexualitet. Denna typ av förföljelse kan bara ha negativa effekter på vårt samhälle. Oavsett vad våra åsikter om homosexualitet kan vara, är det ogenomtänkt att hata någon för det i den utsträckning som skadas.


Detta överensstämmer helt med definitionen av hatbrott eftersom förövarna gjorde det klart att min färg och ras var stötande mot dem, och bara de aspekterna av mig själv. Jag överväger sedan effekterna av denna erfarenhet i termer av inverkan på mig själv, förövarnas och den bredare allmänhetens perspektiv och vad som kan göras för att minska denna specifika typ av hatbrott. Eftertanke En vanlig tidig kväll var jag ensam och väntade på en vän utanför en biograf i mitt grannskap. Jag blev medveten om att flera unga vita män stirrade på mig när jag hör dem göra förolämpande, rasistiska kommentarer till varandra. Jag kände spänningen växa i dem och när de få andra nära oss gick därifrån, gick de snabbt fram till mig och krävde att få veta vad jag gjorde där.


Jag började svara men det var tydligt att inget svar skulle tillfredsställa dem. På bara en minut tvingades jag in i gränden vid teatern och fick en grov smäll i ansiktet av två av männen. En slog mig i magen och sedan flydde de alla snabbt. Baserat på deras kommentarer var det tydligt att jag var måltavla på grund av min färg, precis som att jag var ensam gjorde mig mer sårbar. I slutändan, och på väldigt kort tid, blev jag både måltavla som svart och attackerad på grund av min hudfärg, och vilka rasistiska anknytningar förövarna än valde att uppfatta.


Behöver en unik uppsats om "Hate Crime Essay"? Angående bemötande valde jag att inte anmäla brottet, delvis för att det inte fanns några vittnen. Den andra motiveringen för detta beslut var sannolikheten att inga verkliga åtgärder skulle vidtas. Det är allmänt känt inom brottsbekämpande myndigheter att hatbrott, särskilt baserade på ras, är kraftigt underrapporterade. Polisen är i allmänhet ovilliga att driva hat som motiv, helt enkelt för att det komplicerar bearbetningen av Middlebrook, jag var inte orolig för att min underlåtenhet att rapportera det skulle leda till ytterligare offer, utan främst för att min erfarenhet informerar mig om att rasism är en så stark kraft i samhället , kommer brotten att inträffa i alla händelser.


Sedan är det faktorn att jag skapar fientlighet genom att rapportera attacken som ett hatbrott. Ironiskt nog, hatbrott eftersom brott ökar marginaliseringen som underblåser brottsligheten. Jag var, och är, medveten om att jag skulle möta andra effekter, den främsta är förbittring. Jag blev inte allvarligt skadad fysiskt, men rasism som uttrycks på detta sätt måste generera ilska, öppen eller undertryckt, hos offret, och jag vet att så är fallet med mig. Slutligen, och när det gäller hur sådan brottslighet ska hanteras, erkänner jag att jag är motstridig. På ett plan tvivlar jag inte på att attacker som jag utsattes för är sanna hatbrott, om så bara för att inget annat motiv uttrycktes utöver rasistisk ilska.


På en annan nivå ifrågasätter jag hur någon lagstiftning kan bekämpa den genomgripande rasismen som orsakar brotten.

No comments:

Post a Comment