Monday, February 28, 2022

Uppsats om högskolemångfald

Uppsats om högskolemångfald



Sedan övergav min familj vårt bekväma liv i Bangladesh för en chans till den amerikanska drömmen i Los Angeles. Om du blir ombedd att förklara vad du kommer att tillföra campusgemenskapen, blir du tillfrågad om mångfald. Den här typen av uppsats skiljer sig lite från din typiska "Varför detta college? Dela flipboard e-post. Jag njöt av min tid och mitt ansvar så mycket att jag arbetade alla fyra åren på gymnasiet, college mångfald uppsats för att bli Executive Vice President. Det personliga uttalandet är din huvudsakliga ansökningsuppsats som går till varje skola du ansöker till, ofta via Common App. Först, college mångfald uppsats, dela upp din uppsats i tydliga, välorganiserade stycken.





Fler kompletterande uppsatstips



Ladda ner JAMB CBT-programvara GRATIS nu! I den här guiden förklarar jag vad en mångfaldsuppsats är, vad skolor letar efter i den här uppsatsen, vad du kan göra för att säkerställa college mångfald uppsats mångfaldsuppsats sticker ut och några av exemplen på mångfaldsuppsatsen. En mångfaldsuppsats är en antagningsuppsats som fokuserar på dig som individ och din relation med ett specifikt samhälle. Generellt sett används mångfaldskollegiets uppsats för att främja mångfald hos studenten college mångfald uppsats. Som ett resultat är parametrarna för denna uppsats vanligtvis ganska breda. Sökande kan skriva om vilken relevant gemenskap eller erfarenhet som helst.


Här är några exempel på gemenskaper du kan diskutera:. Även om mångfaldsuppsatsen är ett vanligt antagningskrav på många högskolor; de flesta skolor hänvisar inte specifikt till denna uppsats som en mångfaldsuppsats. Många forskarutbildningar kräver också olika uppsatser från sökande. Med mångfaldsuppsatsen, vad högskolor vanligtvis vill mest är att lära sig mer om dig, inklusive vilka erfarenheter som har gjort dig till den person du är idag och vilka unika insikter du kan erbjuda skolan. Fast inte många college mångfald uppsats ger råd som är specifika för mångfaldsuppsatsen, många ger tips för hur man skriver en effektiv högskoleuppsats i allmänhet. Här är några tips som hjälper dig att skriva en uppsats om mångfald och öka dina chanser att bli antagen till college.


Ett av huvudsyften med mångfaldsuppsatsen är att presentera din unikhet och förklara hur du kommer att ge ett nytt perspektiv till elevkåren och skolan som helhet, college mångfald uppsats. Därför för din uppsats, college mångfald uppsats, se till att välja ett ämne som hjälper dig att skilja dig från andra sökande. Försök att tänka på att definiera upplevelser i ditt liv. Vilka erfarenheter har college mångfald uppsats du den person du är idag? Att vara ärlig innebär också att inte överdriva eller ljuga om college mångfald uppsats upplevelser eller synpunkter. Försök bara att vara så ärlig om dina känslor som möjligt. Det viktigaste är att din mångfaldsuppsats på ett korrekt sätt representerar dig och din intellektuella potential, college mångfald uppsats.


Detta nästa tips är av mer mekanisk karaktär. Så vad ska du göra? Först, dela upp din uppsats i tydliga, college mångfald uppsats, välorganiserade stycken. Därefter korrekturläser du din uppsats flera gånger. När du justerar ditt utkast ytterligare, fortsätt att korrekturläsa det. Om möjligt, be en vuxen – som en lärare, handledare eller förälder – att se över det åt dig också. Jag växte upp av en ensamstående mamma, men mitt hem var fyllt med familj, college mångfald uppsats. Min mamma, syster, college mångfald uppsats Jag delade ett rum med två enkelsängar. Uppsats om högskolemångfald fastrar, farbröder, fem kusiner och morföräldrar delade de två återstående sovrummen. Totalt var det tretton personer som delade ett hem med tre sovrum och ett badrum, college mångfald uppsats.


För barnen mildrade den oavbrutna lektiden och de bekymmerslösa minnena hindren som följde med vår socioekonomiska otillräcklighet. För mig gjorde vår sammanhållna familj och livssituation det mycket lättare att övervinna min fars frånvaro. Min far representerade många av de negativa stereotyper som mexikanska amerikaner och mexikanska invandrare måste bekämpa. Han immigrerade till USA som ung vuxen och hamnade i ett liv av kriminell verksamhet. Uppsats om högskolemångfald val hade en negativ inverkan på inte bara min familj utan även vårt samhälle i stort.


Jag var lite skyddad från att lära mig för mycket om min far, men jag visste tillräckligt för att känna mig belastad av skam. Faktum är att den känslan var så stark att jag blev fixerad vid målet att skapa ett liv motsatt det som min far hade byggt. Att sträva efter en ljusare framtid kom inte utan hinder i mitt grannskap och familj. Att avvisa det kriminella elementet i vårt samhälle krävde ett medvetet val att utesluta mig från majoriteten och fick mig ofta att känna mig utanför. Min familj stödde fullt ut mina mål, men deras egna utbildningsnivåer och obekantskap med antagningsprocessen till högskolan begränsade mängden vägledning de kunde ge. Rådgivarna på min gymnasieskola var överbelastade av höga avhopp och oförmögna att fokusera på college college mångfald uppsats. Dessa processer verkar grundläggande för vissa, men kan vara överväldigande för en första generationens student till den punkt där det blir lättare att skjuta upp det eller sluta helt.


Jag tillbringade inte hela min ungdom i det överfulla men ändå tröstande hemmet. Mina utbildnings- och karriärmål har formats av min bakgrund, och jag kommer att fortsätta sikta högt trots de utmaningar som kan komma i min väg. Som ett barn, college mångfald uppsats, Jag tyckte aldrig att det var konstigt att mina föräldrar var invandrare, talade engelska med tunga accenter och endast var minimalt utbildade. Min mamma kom till USA från Dominikanska republiken i ung ålder, college mångfald uppsats, och även om hon inte var bekant med språket, gjorde hon en ivrig ansträngning för att skapa ett nytt och bättre liv för sig själv. Min far kom till U.S.A. Med sina tungt accentuerade engelska och dåliga jobb, främjade mina föräldrar en miljö av kärlek och stöd som gjorde att jag kunde konstruera en identitet som verkligen speglar den sociala, ekonomiska och etniska historia som har format mig.


Eftersom de var nya i området och kämpade ekonomiskt bestämde sig mina föräldrar för att bosätta sig i det mest prisvärda området de kunde hitta, South Bronx. South Bronx är allt som media framställer att det är; farliga, utblottade och negativa. Ändå är det fortfarande hemma, college mångfald uppsats, och så mycket som jag har stått emot det, college mångfald uppsats, Att växa upp i södra Bronx har också haft en obestridlig inverkan på mig. Som nybörjare på college utvecklades de många skikten av min mångfald på ett inharmoniskt sätt. Det tog mig lite tid att integrera mina erfarenheter som första generationens latino- och afroamerikaner och infödd i South Bronx.


Jag hittade inte många andra studenter som delade min bakgrund när jag började mina grundstudier på College of the Holy Cross. Tillsammans med att stå ut som en av få färgade personer var jag också en socioekonomisk outlier. Jag började snart känna mig underlägsen när det gäller mitt liv och bakgrund. Jag undvek konversationer som involverade mitt hemliv och började önska mig ett annat. Dessutom längtade jag efter välbärgade, amerikanska föräldrar med professionella karriärer. Jag ville leva som de andra Heliga Kors-studenterna. Snart övergick dessa längtan till att genera mina föräldrar. Jag anklagade dem tyst för att vara lata, välja att vara outbildade och därmed tvinga oss att bo i South Bronx.


Jag skyllde i grunden på dem för att de gjorde mig annorlunda på alla möjliga sätt. Med tiden började jag förstå det även om jag hade en annan ras och socioekonomisk bakgrund än college mångfald uppsats majoriteten av mina klasskamrater var dessa skillnader inte negativa eller negativa. Mina speciella erfarenheter college mångfald uppsats mig att sticka ut från många andra studenter på min högskola; dessa upplevelser blev college mångfald uppsats av stolthet och styrka. Min bakgrund gav en fräsch röst till klassrumsmiljön, något som mina professorer uppskattade mycket. När jag utvecklade mitt perspektiv lärde jag mig att utveckla och använda denna röst genom att tala college mångfald uppsats och lägga till mina olika erfarenheter till klassdiskussioner.


Santiago, som båda levde i fattiga getton och stod inför svårigheterna att ha invandrarföräldrar ovana vid den amerikanska livsstilen. Jag bidrog ofta till diskussioner som undersökte de sociala och akademiska svårigheter som svarta studenter möter på huvudsakligen vita universitetscampus. Jag började förstå att jag behövde omfamna min mångfald snarare än att undertrycka den. Följaktligen började jag värdesätta min mångfacetterade identitet och kom att lita på betydelsen av min mångfald. Som jag ger mig på juridiska college mångfald uppsats, mina erfarenheter, inte bara som en färgad person. Men som en biracial och bikulturell son till låginkomsttagare från afrikanska och latino-invandrare.


Mångfald av tankar och perspektiv är av största vikt i studiet av juridik, och min; unik röst kan fungera som en tillgång, vilket gör att jag kan representera och föra fram erfarenheter från dem som kanske inte har en plattform att göra det från. Om du har några andra frågor om mångfaldsuppsatser, skriv gärna din kommentar i kommentarsfältet nedan. Också, college mångfald uppsats, gör klokt i att dela den här artikeln Exemplen på mångfaldsuppsatser med alla dina vänner och nära och kära, college mångfald uppsats. Det är på alla dina sociala medieplattformar. Taggar : caltech mångfald uppsats exempel kulturell mångfald uppsats exempelcollege mångfald uppsats, mångfaldsuppsatsexempel mångfaldsuppsatsexempel medicinsk skola mångfaldsstipendium uppsatsexempel mångfaldsutlåtande exempel juridikskola hur kan jag tillföra mångfald till högskolan vikten av mångfald uppsatsexempel på mångfaldsuppsats.


Aktuella skolnyheter. HEM OM BLOGG ANNONS KONTAKTA OSS Uppsats om högskolemångfald FRÅGOR ALLA PROJEKTMATERIAL Engelska. Afrikaans Albanska Amhariska Arabiska Armeniska Azerbajdzjan Baskiska Vitryssiska Bengaliska Bosnien Bulgariska Katalanska Cebuano Chichewa Kinesiska Förenklad kinesiska Traditionell Korsikanska Kroatiska Tjeckiska Danska Holländska Engelska Esperanto Estniska Filippinska Finska Franska Frisiska Galiciska Georgiska Tyska Grekiska Gujarati Hindi Haiti Kreolska Indonesiska Himong Isländska Himong Isländska Himong Isländska Himong Kannada Kazakiska Khmer Koreansk Kurdish Uppsats om högskolemångfald Kirgiziska Lao latinska lettiska litauiska luxemburgska makedonska malagasiska malajiska malayalam maltesiska maori marathi mongoliska myanmar burmesiska nepalesiska norska pashto persiska polska portugisiska punjabi rumänska ryska samoiska skotsk gaeliska serbiska Sesotho Shona Sindhi sinhala slovakiska slovenska taukrainska thailändska thailändska somaliiska ukrainska vietnamesiska vietnamesiska vietnamesiska ukrainska thailändska ukrainska ukrainska spanska sudanesiska ukrainska ukrainska spanska Xhosa jiddisch Yoruba Zulu.


Exempel på uppsatser för mångfald Se hur man skriver en effektiv uppsats Arkiverad i utbildning av TMLT Editorials den 21 juli, innehållsförteckning. Så här: Som att ladda effekter av torkningsmetoder på näringsinnehållet i Moringa Oleifera LAM. Löv ". Hem Om oss Annonsera här Uppsats om högskolemångfald Kontakta oss Sekretesspolicy Friskrivningsklausul.





bästa skrivna uppsatser



Specifikt, uppsatsalternativ ett inbjuder dig att diskutera din bakgrund eller identitet, och dessa breda kategorier öppnar dörren till en uppsats om hur du kommer att bidra till campus mångfald. Många av de andra uppsatsalternativen för Common Application – oavsett om det handlar om hinder, utmanande övertygelser, att lösa ett problem eller personlig tillväxt – kan också leda till uppsatser om mångfald. Ser du att mångfald leder till problem som måste åtgärdas? Har din inställning till mångfald förändrats över tid? Mångfald är ett så brett ämne att det finns många sätt att närma sig det i en uppsats. Du kommer också att upptäcka att många högskolor och universitet har kompletterande uppsatser om mångfald, även om det ordet inte används i uppsatsprompten.


Om du blir ombedd att förklara vad du kommer att tillföra campusgemenskapen, blir du tillfrågad om mångfald. Även om du säkert kan skriva om ras i din ansökningsuppsats, inse att mångfald inte bara handlar om hudfärg. Högskolor vill registrera studenter som har en mångfald av intressen, övertygelser och erfarenheter. Många högskolesökande drar sig snabbt för detta ämne eftersom de inte tror att de tillför mångfald till ett campus. Inte sant. Även en vit man från förorten har värderingar och livserfarenheter som är unikt hans egna.


En uppsats om mångfald är ett tillfälle att förklara vilka intressanta egenskaper du kommer att tillföra campusgemenskapen. Det finns kryssrutor i applikationen som tar upp din ras, så det är inte huvudpoängen med en uppsats. De flesta högskolor tror att den bästa inlärningsmiljön inkluderar studenter som tillför nya idéer, nya perspektiv, nya passioner och nya talanger till skolan. Ett gäng likasinnade kloner har väldigt lite att lära varandra, och de kommer att växa lite av sina interaktioner. När du tänker på den här frågan, fråga dig själv: "Vad kommer jag att lägga till på campus som andra inte kommer att göra? Varför blir högskolan en bättre plats när jag är närvarande?


Antagningsrådgivare kallar det ibland "den där Haiti-uppsatsen" - en uppsats om ett besök i ett tredjevärldsland. Författaren diskuterar alltid chockerande möten med fattigdom, en ny medvetenhet om de privilegier han eller hon har och större känslighet för planetens ojämlikhet och mångfald. Den här typen av uppsatser kan för lätt bli generiska och förutsägbara. Förutom att behöva besvara uppsatserna för Common Application eller Coalition Application, kan sökande till Duke University, men behöver inte skicka in korta svar på två uppmaningar, som båda är uppsatser för diversity college. Det maximala antalet ord för varje är ord. Duke University söker en begåvad, engagerad studentkår som förkroppsligar det breda utbudet av mänsklig erfarenhet; vi tror att mångfalden hos våra elever gör vårt samhälle starkare.


Om du vill dela ett perspektiv du kommer med eller erfarenheter du har haft för att hjälpa oss att förstå dig bättre – kanske relaterat till ett samhälle du tillhör eller din familj eller kulturella bakgrund – uppmuntrar vi dig att göra det. Riktiga människor läser din ansökan, och vi vill göra vårt bästa för att förstå och uppskatta de riktiga människor som ansöker till Duke. Dukes engagemang för mångfald och inkludering inkluderar könsidentitet och sexuell läggning. Om du vill dela med dig mer om någon av dem, och inte har gjort det någon annanstans i ansökan, inbjuder vi dig att göra det här. På Pitzer måste nybörjare använda den gemensamma ansökan och svara på en av två kompletterande uppsatser. En av dessa uppmaningar är en uppmaning om mångfaldsuppsats som ber dig att skriva om ditt samhälle.


På Pitzer särskiljer fem kärnvärden vår inställning till utbildning: socialt ansvar, interkulturell förståelse, tvärvetenskapligt lärande, studenters engagemang och miljömässig hållbarhet. Som förändringsagenter använder våra elever dessa värderingar för att skapa lösningar på vår världs utmaningar. Reflekterar över ditt engagemang under hela gymnasiet eller inom samhället, hur har du engagerat dig i en av Pitzers kärnvärden? Vid University of North Carolina måste både nybörjar- och överföringssökande skicka in korta svar på två av fyra uppmaningar. Den ena är en uppsats för mångfaldskollegium som vill veta mer om din bakgrunds inflytande på ditt nuvarande jag. Beskriv en aspekt av din identitet, till exempel din religion, kultur, ras, sexuella eller könsidentitet, affinitetsgrupp, etc.


Hur har denna aspekt av din identitet format dina livserfarenheter hittills? Många högskolor och universitet, som Purdue University, använder den gemensamma applikationen och dess uppsatser. En av dess uppsatser är för en mångfaldsuppsats, som kan vara allt från till ord. Denna uppmaning har ett starkt fokus på den sökandes identitet, intressen och bakgrund. Vissa elever har en bakgrund, identitet, intresse eller talang som är så meningsfull att de tror att deras ansökan skulle vara ofullständig utan den. Om detta låter som du, vänligen dela din historia. ApplyTexas liknar den vanliga applikationen men används endast av offentliga högskolor och universitet i delstaten Texas. Ansökan innehåller flera uppsatsuppmaningar, varav en är en uppsatsuppmaningar för mångfaldskollegium som ber dig att utveckla din miljö, ett samhälle och din personliga identitet.


Uppsats B: De flesta elever har en identitet, ett intresse eller en talang som definierar dem på ett väsentligt sätt. berätta för oss om dig själv. Var det röda äpplet. Med mångfaldsuppsatsen, vad högskolor vanligtvis vill mest är att lära sig mer om dig, inklusive vilka erfarenheter som har gjort dig till den person du är idag och vilka unika insikter du kan erbjuda skolan. Men vilka typer av specifika egenskaper letar skolor efter i en mångfaldsuppsats? För att svara på detta, låt oss titta på vad skolorna själva har sagt om högskoleuppsatser. Även om inte många högskolor ger råd specifika för mångfaldsuppsatsen, ger många tips för hur man skriver en effektiv högskoleuppsats i allmänhet. Till exempel, här är vad Dickinson College hoppas att se i sökandes högskoleuppsatser:.


Det kan vara banala råd, men det är också sant. Antagningsrådgivare utvecklar ett sjätte sinne om essäförfattare som är autentiska. Du kommer att få poäng för att vara seriös och trogen dig själv. Autenticitet är nyckeln till att skriva en effektiv mångfaldsuppsats. Kom ihåg: antagningskommittéer läser tusentals ansökningar, så att de kan upptäcka en falsk historia en mil bort. Därefter, här är vad Wellesley College säger om syftet med högskoleuppsatser:. Det är viktigt att inte bara vara autentisk utan också visa upp "vad som skiljer dig" från andra sökande – det vill säga vad som gör dig till dig. Detta är särskilt viktigt när du tänker på hur många ansökningar antagningskommittéer går igenom varje år. Om du inte sticker ut på något positivt sätt, kommer du sannolikt att hamna i skiten, vilket avsevärt minskar eller till och med eliminerar dina chanser att bli antagen.


Och slutligen, här är några råd från University of Michigan om att skriva uppsatser för college:. Din högskoleuppsats kommer att vara en av nästan 50 som vi kommer att läsa i antagningen – använd den här möjligheten till din fördel. Din uppsats ger oss insikter om din personlighet; det hjälper oss att avgöra om din relation med skolan kommer att vara ömsesidigt fördelaktig. Så berätta för oss vilken fakultet du skulle vilja arbeta med, eller vilken forskning du är intresserad av. Berätta varför du är en ledare – eller hur du övervann motgångar i ditt liv. Berätta varför det här är skolan för dig. Berätta din historia. Sammantaget är de viktigaste karakteristiska högskolorna som letar efter i mångfaldsuppsatsen såväl som i alla högskoleuppsatser du skickar in autenticitet.


Högskolor vill veta vem du är och hur du kom hit; de vill också se vad som gör dig minnesvärd och vad du kan ta med dig till skolan. Kaffe krävs inte för att skriva en utmärkt mångfaldsuppsats. Här är några tips som hjälper dig att skriva en uppsats om mångfald och öka dina chanser att bli antagen till college. Ett av huvudsyften med mångfaldsuppsatsen är att presentera din unikhet och förklara hur du kommer att ge ett nytt perspektiv till elevkåren och skolan som helhet. Se därför till att välja ett ämne för din uppsats som hjälper dig att skilja dig från andra sökande. Till exempel, istället för att skriva om din förmåga att spela piano som många sökande kan göra, skulle det utan tvekan vara mycket mer intressant att utveckla hur din erfarenhet av att växa upp i Österrike ledde till att du blev intresserad av klassisk musik.


Försök att tänka på att definiera upplevelser i ditt liv. Dessa behöver inte vara uppenbara livsförändrande händelser, men de borde ha haft en bestående inverkan på dig och hjälpt till att forma din identitet. Ah, det är det ordet igen: autentisk. Även om det är viktigt att visa upp hur unik du är, vill du också se till att du förblir trogen den du är. Vilka erfarenheter har gjort dig till den person du är idag? Vilken typ av inverkan hade dessa på din identitet, prestationer och framtida mål? Att vara ärlig innebär också att inte överdriva eller ljuga om dina erfarenheter eller åsikter. Det är okej om du inte kommer ihåg varje liten detalj av en händelse eller konversation. Försök bara att vara så ärlig om dina känslor som möjligt. Säg inte att något förändrade ditt liv om det verkligen inte hade någon inverkan på dig.


I slutändan vill du skriva på ett sätt som är sant för din röst. Var inte rädd för att slänga in lite humor eller en personlig anekdot. Det viktigaste är att din mångfaldsuppsats på ett korrekt sätt representerar dig och din intellektuella potential. Detta nästa tips är av mer mekanisk karaktär. Som barn tyckte jag aldrig att det var konstigt att mina föräldrar var invandrare, talade engelska med tunga accenter och endast var minimalt utbildade. Min mamma anlände till USA från Dominikanska republiken i ung ålder, och även om hon inte var bekant med språket gjorde hon en ivrig ansträngning för att skapa ett nytt och bättre liv för sig själv. Min far kom till U.S.A.


Med sina tungt accentuerade engelska och dåliga jobb, främjade mina föräldrar en miljö av kärlek och stöd som gjorde att jag kunde konstruera en identitet som verkligen speglar den sociala, ekonomiska och etniska historia som har format mig. Eftersom de var nya i området och kämpade ekonomiskt bestämde sig mina föräldrar för att bosätta sig i det mest prisvärda området de kunde hitta, South Bronx. South Bronx är allt som media framställer att det är; farliga, utblottade och negativa. Ändå är det fortfarande hemma, och lika mycket som jag har motstått det, har uppväxten i södra Bronx också haft en obestridlig inverkan på mig. Som nybörjare på college utvecklades de många skikten av min mångfald på ett inharmoniskt sätt.


Det tog mig lite tid att integrera mina erfarenheter som första generationens latino- och afroamerikaner och infödd i South Bronx. Jag hittade inte många andra studenter som delade min bakgrund när jag började mina grundstudier på College of the Holy Cross. Tillsammans med att stå ut som en av få färgade personer var jag också en socioekonomisk outlier. Jag började snart känna mig underlägsen när det gäller mitt liv och bakgrund. Jag undvek konversationer som involverade mitt hemliv och började önska mig ett annat. Dessutom längtade jag efter välbärgade, amerikanska föräldrar med professionella karriärer.


Jag ville leva som de andra Heliga Kors-studenterna. Snart övergick dessa längtan till att genera mina föräldrar. Jag anklagade dem tyst för att vara lata, välja att vara outbildade och därmed tvinga oss att bo i South Bronx. Jag skyllde i grunden på dem för att de gjorde mig annorlunda på alla möjliga sätt. Med tiden började jag förstå att även om jag hade en annan ras och socioekonomisk bakgrund än majoriteten av mina klasskamrater, så var dessa skillnader inte negativa eller negativa. Mina distinkta erfarenheter gjorde att jag kunde sticka ut från många andra studenter på min högskola; dessa upplevelser blev källor till stolthet och styrka.


Min bakgrund gav en fräsch röst till klassrumsmiljön, något som mina professorer uppskattade mycket. När jag utvecklade mitt perspektiv lärde jag mig att utveckla och använda den här rösten genom att säga ifrån och lägga till mina olika erfarenheter i klassdiskussioner. Santiago, som båda levde i fattiga getton och stod inför svårigheterna att ha invandrarföräldrar ovana vid den amerikanska livsstilen. Jag bidrog ofta till diskussioner som undersökte de sociala och akademiska svårigheter som svarta studenter möter på huvudsakligen vita universitetscampus. Jag började förstå att jag behövde omfamna min mångfald snarare än att undertrycka den. Följaktligen började jag värdesätta min mångfacetterade identitet och kom att lita på betydelsen av min mångfald.


När jag börjar på juridisk utbildning, mina erfarenheter, inte bara som en färgad person. Men som en biracial och bikulturell son till låginkomsttagare från afrikanska och latino-invandrare.

No comments:

Post a Comment